суббота, 15 декабря 2012 г.


Тема. «І. Франко. «Грицева шкільна наука». Образ сільського школяра Гриця.»

Мета: допомогти учням з’ясувати авторську позицію І. Франка до навчання, поглибити знання тексту «Грицева шкільна наука». Розкрити образ Гриця, підтверджуючи словами з тексту; розвивати навички складання плану твору, визначення його теми, головної думки; виховувати свідоме ставлення до навчання; почуття гумору.



Тип уроку : формування і вдосконалення вмінь та навичок.
Методи і прийоми: евристична бесіда, метод проблемних запитань, самостійна робота з текстом, робота з тестами

Обладнання: підручник 5 класу, роздатковий матеріал, портрет І. Франка, ілюстрація до твору.

І. Організація класу
•             Вступне слово вчителя










ІІ. Мотивування навчальної діяльності. Визначення теми та цілей  уроку








ІІІ. Актуалізація опорних знань
·         Перевірка Д.з



·         Конкурс «Хто найуважніший»





IV. Формування і вдосконалення вмінь та навичок




·        Колективне складання плану






·        Мозкова атака












·        Проблемна ситуація
























·        Зв язне мовлення










V. Підведення підсумків уроку





VI. Домашнє завдання
- Доброго дня діти! Рада всіх вас бачити!Сідайте.
Скажіть, а ви любите свята?А яке свято ви відзначаєте на цьому тижні?
Так давайте і на нашому уроці влаштуємо свято!А яке ж свято без подарунків?Для мене ними стануть ваші відповіді та активна робота, а для вас це будуть оцінки, які ви отримаєте. Сподіваюся, всі  ви  отримаєте  величезне  задоволення  від  уроку.


-- На тому уроці ми почали вивчати біографію та творчість І. Франка. Давайте пригадаємо, що ми знаємо про нього?
- А зараз я перевірю як добре ви засвоїли пройдений матеріал. Перед кожним з вас лежать тестові завдання( Додаток С
),на них вам дається 5 хвилин. Хто закінчить раніше, отримає додатковий бал.
-Сьогодні ми продовжуємо працювати, вдома ви повинні були прочитати твір «Грицева шкільна наука». Відкрийте зошити і запишіть тему, число.



- А зараз, перевіримо ваше знання твору.
Зачитування, переказ епізодів з оповідання, які найбільше сподобалися із обґрунтуванням вибору.


Проведення конкурсу (усно)
(Додаток Д)




-Щоб краще запам ятати й усвідомити зміст твору, треба скласти його план: поділити на логічні частини (епізоди, картини) й придумати до них заголовки.
Орієнтовний план:
1.      Гриць-пастушок.
2.      Батько веде хлопчика до школи.
3.      Неласкавий прийом.
4.      Важка наука.
5.      Мрії батьків Гриця про подальше навчання сина.
6.      Гуси під наглядом сусідського хлопчика.
7.      Як гусак присоромив Гриця.



Визначення теми твору
Тема - те, про що йдеться у творі, сформульоване в узагальненому вигляді.
- А яка тема нашого твору?










Характеристика образу Гриця.
Гра.
- Дітки, подивіться на екран. Цей їжачок має зібрати лише ті листочки, які відбивають, на вашу думку, характер героя; обрунтуйте свій вибір. (Додаток Г)


- А тепер уявіть: вам потрібно на уроці історії України дати характеристику побуту селян у др.. пол. ХІХ ст.. в Західній Україні, а ви все забули. Пам ятаєте лише зміст оповідання Франка «Грицева шкільна наука». Які змальовані автором картини селянського побуту підкажуть вам відповідь?










- Добре, молодці!
Продовжуємо нашу працю.
Розкажіть про ситуації, події та картини з оповідання, які відповідають таким прислів ям:
Не наука, а мука.
Сам собі пан
Мокрим рядном накрили.
До науки як до дрюка.
Хто в ліс, хто по дрова

-    наш урок доходить кінця, і мені хотілося б знати:
  - Що нового ви дізналися?
  - Що навчилися робити?





- Домашнє завдання буду цікаве і творче. Думаю, ви з легкістю впораєтися з ним.
Підготувати усну розповідь(характеристику) про Гриця, визначити своє ставлення до нього; намалюйте Гриця і на наступному уроці ви будете підтверджувати свої усні описи малюнками.
-Дякую за роботу, до побачення! Всі вільні




-Так! День народження школи









Дають відповіді


Працюють з тестовими завданнями,здають вчителю.


Записують у зошити число, класну роботу, тему уроку



Зачитують, переказують епізоди з тексту


Відповідають на питання (кожна правильна відповідь 2 бали)



















Записують визначення у зошити
- Тема оповідання І. Франка «Грицева шкільна наука» - правдиве зображення старої школи в Україні, стосунків учнів між собою та учнів з учителями.




Дають обґрунтовану відповідь







- Діти змалку працювали-пасли гусей, домашню худобу; дорослі займалися сільським господарством; був одяг робочий, буденний і святковий; селяни поважали навчання, школу, вчителів, вважали це доброю перспективою для дітей; школа бідна, в поганому стані; навчання нудне й неефективне та ін..


Відповідають, підтверджуючи прикладами з тексту.







Дають відповіді

Комментариев нет:

Отправить комментарий