среда, 12 декабря 2012 г.


Хід уроку:



I.Організаційний момент
•           Слово вчителя












II.Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми, мети і завдань уроку
































ІІІ. Актуалізація опорних знань
·         Бліц-опитування














ІІІ. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу.


·         1. Робота в групах.






































·         Дослідження-зіставлення








·         Творче спостереження з елементами аналізу















ІV. Підсумок уроку.














V. Домашнє завдання
–Доброго дня. Підводьтеся, будь ласка, давайте налаштуємося на роботу!
Дуже рада всіх вас бачити! Сідайте.
Отже, бажаю вам успіхів. Сподіваюсь, що всі будуть активні, уважні та старанні, що ми все встигнемо та дуже добре попрацюємо.
Урок у нас проходитиме під девізом:




Думати швидко,
виконувати чітко,
творчо працювати,
гарно відповідати.


– Велика чарівна земля України. Ми любимо її неозорі степи і поля, високі гори, задумливі ліси, тихі береги річок та озер. І куди б не пішли: чи то в ліс, чи на луки, чи в поле – скрізь нас привітно зустрічають усмішки рідної землі – чарівні квіти. Їх стільки на землі, скільки зірок на небі.

Людьми створено багато символів, але квіти – найприємніші, найчарівніші. Так, квіти – це одне з найпрекрасніших творінь природи. І недаремно епіграфом сьогоднішнього уроку обрала слова великого українського поета В. Симоненка (увага учнів звернена на дошку):

Слів на описи не трачу, словом не передаси
їх земної, безсловесної, дивовижної краси.
Люди дивляться, п’яніють, в них кохаються віки,
Нареченим їх дарують, заплітають у вінки.
                                     В.Симоненко.

– Квіти ваблять наші очі дивовижною красою, зігріваючи наші серця своєю надзвичайною ніжністю і тендітністю. Давайте спробуємо сьогодні «поговорити» з квітами.
– А для того, щоб розмова з квітами відбулася, нам необхідно з’ясувати завдання нашого уроку:
Ми повинні знати що таке опис як тип мовлення, які є види описів, їхні ознаки.Скласти твір-опис квітки в художньому стилі.

- Які мовні стилі ви знаєте?



- Які типи мовлення вивчали?

Описувати щось – це означає передати словами відомості про щось, розповісти про основні ознаки предмета
- У яких стилях використовуємо описи?

- Сьогодні ми з вами більш докладно зупинимося на науковому та художньому описах.



- Ознайомтесь з ознаками опису, прочитавши теоретичний матеріал, який лежить у вас на партах.

 Група 1 з’ясовує ознаки наукового опису






 Група 2 з’ясовує ознаки художнього опису.

 Мета наукового опису –забезпечити точність інформації про предмет.

Мета художнього опису –створити образ предмета.

Основна відмінність –відсутність образних слів у науковому стилі та їх наявність у художньому.


-Давайте ще раз звернемо увагу на особливості наукового та художнього описів. Опрацюйте поданий у підручнику теоретичний матеріал. Порівняйте цей матеріал і наші визначення опису як типу мовлення. Чи все ми з вами правильно з’ясували, чи не допустили помилок?

-Вправа 272,(тексти про квіти) прочитати текст, з’ясувати, до якого типу і стилю мовлення він належать, довести свою думку.
група 1 – текст № 1;
група 2 – текст № 2;
експертна група – тексти № 1, 2 (слідкує за правильністю відповідей своїх товаришів, робить висновки, користуючись схемою побудови опису підручника.
-А тепер спробуйте самі, усно скласти декілька речень (у худ. стилі)про квіти

– Отже, на сьогоднішньому уроці ми дізналися більше про художній і науковий описи, спробували самі передати красу квітів за допомогою художнього слова.
Бережіть красу природи, бережіть квіти, милуйтеся ними, і тоді у ваших серцях поселяться Добро, Радість, Любов. Мені хотілося б, щоб сьогоднішній урок викликав у ваших серцях розуміння, що природа і людина – це єдине ціле, а квітка – це усмішка сонця. Не будьте скупими на усмішки один одному і природі зокрема.

– Важко словом передати дивовижну красу квітів, але ви вдома спробуєте за допомогою художньо-образного слова скласти твір-опис улюбленої квітки


















































   
















-науковий,
публіцистичний,художній розмовний та офіційно-діловий

-опис,розповідь,роздум





 - науковий, художній, розмовний












 Науковий опис – це …
·         точне визначення предмета;
·         логічне, послідовне висловлювання;
·         конкретна характеристика предмета, явища;
·         відсутність образних виразів.

 Художній опис – це …

  • образно-емоційне висловлювання;
  • може бути і реальне, і фантастичне;
  • слова, які використовуються в розмовному стилі;
  • слова, які використовуються в художній літературі.
























Виконують поставлене завдання



















Записують Д.з. у щоденники

Опис — це словесне зображення ознак предмета, явища, особи в усній чи письмовій формі. Найбільшою ознакою опису є те, що в ньому речення перебувають у відношеннях одночасності (перелічуються існуючі в той самий час предмети, ознаки, дії, стани).
 Описувати можна все: речі, тварин, людей, природу, внутрішні переживання тощо.
 Описи можуть бути виконані в науковому або художньому стилі. В описах наукового стилю ознаки предмета розкриваються точно, логічно, послідовно. Художній опис теж правдиво відображає предмет, але в яскравій, образній формі, на основі особистих вражень автора. Опис завжди можна передати графічно: ілюстрацією, фотографією.


Науковий опис — це точне визначення предмета, явища, перелік їхніх суттєвих характеристик.
Науковий опис позбавлений емоційності та образності, як і діловий.

Наприклад:

Незабудка - від родини шорстколистих. Багато- або однорічні трави з суцільними довгастими листками. Квіти правильні, блакитні, рідше білуваті або блідо-рожеві, зібрані в завиток. Плід складається з чотирьох трикутно-яйцевидних блискучих горішків. Відомо 40 видів. В Україні зустрічається 19 видів. Найпоширеніші: незабудка лісова з блакисними, часом блідо-рожевими квітками. Деякі незабудки декоративні.

Художній опис — емоційне, образне висловлювання, у якому є метафори, епітети, порівняння.
Художній опис теж правдиво відображає предмет, але в яскравій, образній формі, на основі особистих вражень автора.
Розглянемо приклад:
Незабудка... Яке ласкаве ім'я! Заслужила. Квітка ця з п'ятьма пелюстками, синіми-синіми, ніжнішими від неба, а в самій середині - жовте серденько. Незабудки не вигоряють, не відцвітають, не тьм'яніють на гарячому літньому сонечку. Цвітіння квітки, маленької, як нігтик дитини, м'яке, чисте, довірливе. Подивишся - і не забудеш. У квітці незабудки ніби поєднані разом і краса, і простота, і вічність. Якщо б (припустимо на мить) на землі не було ніяких інших квітів, крім цієї, ми все одно знали б, дивлячись на незабудки, як чудово виглядають квіти.


1 комментарий:

  1. Потрібно розрізнювати самоаналіз і рефлексію.
    Уже другий тиждень практики, а жодного самоаналізу. Конспект уроку куций, діяльність вчителя і учнів абсолютно не демонструє. Де конспект, який мав затвердити вчитель?

    Коментарі писати більше не буду, якщо не приберете перевірку словом.

    ОтветитьУдалить